ایستگاه کار عمیق شماره یک؛ پلی لیست اسپاتیفای میزوما مخصوص کار و تمرکز

Thursday، ۳۱ Tir ۱۴۰۰

این روزها گوش سپردن به موسیقی هنگام کار، موضوع رایجی است؛ تا آنجا که «هدفون» به یکی از لوازم نیروی کار حرفه‌ای در محل کار بدل شده است. بسیاری از کسانی که به واسطه‌ی شغل خود در زمینه‌هایی مثل طراحی گرافیک، تولید محتوا، برنامه‌نویسی و ... به تمرکز بالا و ایزوله شدن از محیط اطراف نیاز دارند، از موسیقی به عنوان ابزاری قدرتمند برای قرار گرفتن در حالت ذهنی مناسب کار استفاده می‌کنند. نکته‌ی مهم در این میان، انتخاب نوع موسیقی است؛ اغلب آهنگ‌هایی که ما در زندگی روزمره به آنها علاقه داریم و گوش می‌کنیم، لزوماً برای کار مناسب نیستند.

ایستگاه کار عمیق؛ موسیقی کار روزانه‌ی شما به انتخاب میزوما

اولین پلی لیست کار عمیق میزوما با عنوان DeepWork Station #1 روی پلتفرم اسپاتیفای در دسترس شماست (روی لینک کلیک کنید). این پلی لیست گلچینی است از موزیک‌های مناسب برای تمرکز و قرار گرفتن در حالت ذهنی مناسب برای کار عمیق که توسط میزوما برای علاقمندان کنار هم قرار گرفته است. این مجموعه به مرور زمان با نسخه‌های بعدی پلی لیست کامل‌تر خواهد شد. اگر به این پلی لیست علاقه دارید آن را دنبال کنید. اگر علاقه مندید در جمع‌آوری شماره‌های بعدی پلی لیست میزوما مشارکت داشته باشید با ما تماس بگیرید.

تمام آنچه که نیاز دارید یک هدفون مناسب و پلی لیست میزوما برای دستیابی به تمرکز کافی حین کار است.

کار عمیق یا Deep Work به سطحی از فعالیت حرفه‌ای گفته می‌شود که در حالت تمرکز کامل و به دور از هر نوع عامل حواس پرت کن یا مخل تمرکز انجام می‌گیرد و مرز‌های توانایی ذهنی افراد را برای مدتی طولانی تا نهایت خود به پیش می‌راند. اصول کار عمیق برای بالا بردن راندمان و کیفیت کار، مورد استفاده قرار می‌گیرند. فراهم کردن چنین شرایطی با بروز پدیده‌هایی مثل همه‌گیری کرونا و رواج یافتن بیش از پیش دورکاری، کار در منزل و فریلنسری، اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.